민예슬 사진
민예슬
구분
교육상담
전화번호
02-2077-7104
이메일
cysmin21@sookmyung.ac.kr
사이트
사무실
수련교수회관 409호

세부내용

□ 학력

서울대학교 영어영문학, 심리학 학사

서울대학교 교육학(교육상담전공) 석사

서울대학교 교육학(교육상담전공) 박사

 

□ 주요경력

가천대학교 학생상담센터 상담교수

서울대학교 대학생활문화원 외국인유학생 특별상담원

중앙대학교 학생생활상담센터 전문연구원

서울대학교, 경인교육대학교, 가천대학교 강사

한국상담학회 산하 대학상담학회 사무국장

 

□ 자격증

한국상담학회 전문상담사 1급

한국상담심리학회 상담심리사 1급

 

□ 주요논문

Min, Y., Kim, K. E. (2024). Supervisee Nondisclosures in Clinical Supervision: A Meta-analysis. Clinical Psychologist, 28(2), 94-110.

김경은, 안지영, 민예슬 (2024). 조절초점과 진로 변인의 상관관계에 관한 동향 연구와 메타분석, 학습자중심교과교육연구, 24(10), 773-791.

Min, Y., Choi, Y. S., & Kim, B. N. (2024). Filling the mental service gap on campus: an effectiveness trial testing the utility of app-based mindfulness psychological intervention for college students. Current Psychology, 43, 15434-15444.

Mah, S., Shin, Y. J., & Min, Y (2024) Causal relationship between perceived overqualification and job satisfaction, and its long-term effects on turnover: a cross-lagged analysis across four years. Current Psychology, 43, 15925-15938.

민예슬, 임정은 (2023). 한국판 대학(원)생 관계적 정서조절 척도(K-IRQ)의 타당화 연구. 상담학연구, 24(6), 103-130.

조은이, 박애실, 민예슬 (2023). 대학상담자가 심리검사 수행에서 겪는 어려움과 교육요구에 대한 탐색적 연구. 상담심리교육복지, 10(6), 7-32.

민예슬, 이경화, 김빛나 (2023). 가천대학교 학생상담센터 마음이음 또래상담자 양성 프로그램. 대학생활연구, 29(1), 125-142.

Yi, H. J., Shin, Y. J, Min, Y., Jeong, J., Jung, J., Kang., Y. J. (2023). Perception and Experience of Sexual and Gender Minority Korean Youth in School Counseling. International Journal for the Advancement of Counselling, 45, 189-209.

라수현, 민예슬, 민경화, 윤숙경, 안성희 (2022). 대학상담사의 상담 외 업무에서의 어려움과 교육 및 지원 요구에 대한 조사연구. 학습자중심교과교육연구, 22(22), 35-49.

민예슬, 김창대, 임정은, 박준영 (2022). 수퍼바이저와 수퍼바이지가 지각하는 수퍼비전에서의 학습경험: IPR 내용 분석을 활용하여. 상담학연구, 23(2), 183-213.

박현정, 노지연, 민예슬 (2021). 발달장애아의 미술치료 중재에 대한 메타분석: 국내 단일대상연구 중심으로. 미술치료연구, 28(6), 1413-1429.

민예슬, 김창대 (2018). 외국인 유학생의 일상적 차별경험이 매일의 우울에 미치는 영향: 내부귀인의 조절효과. 상담학연구, 19(6), 113-127.

 

□ 국제학술발표

Min, Y., Kim, C. D. (2022, October 20-21). The Relationship between Supervisee Nondisclosure and Supervision Process/Outcome: A Meta-Analysis [Poster Presentation]. 2022 22nd International Conference on Education Research (ICER), Seoul, Korea.

Min, Y., Kim, C. D., Lim, J. E., Park, J. Y. (2021, October 21-22). Supervisor and supervisee perspectives on the virtual learning experience: Using the IPR method [Online Conference Presentation]. 2021 21st International Conference on Education Research (ICER).

Jang, H. M., Choi, J. H., Min, Y., Kim, I. (2021, June 10-12). #StopAsianHate: Standing by Asian Population in the US during Pandemic [Online Oral Presentation]. Association for Multicultural Counseling and Development (AMCD) 2021 Virtual Conference.

Choi, J. H., Min, Y., Jang, H. M., Kim, I., Jeong, J. W. (2021, June 10-12). College Counseling Centers and Help-seeking: Voices from Korean International Students [Online Oral Presentation]. Association for Multicultural Counseling and Development (AMCD) 2021 Virtual Conference.

Yoo, M., Min, Y., Kim, D. I. (2021, May 1-2). Development of a Virtual Support Group Program for International Students in South Korea [Online Oral Presentation]. Korean Counseling Association – International Chapter (KCA-IC) 2021 Virtual Annual Conference.

Min, Y., Kim, C. D., Park, J. Y., & Lim, J. E. (2021, May 1-2). Supervisor and Supervisee Perspectives on the Supervision Learning Experience: Using the IPR Method [Online Oral Presentation]. Korean Counseling Association – International Chapter (KCA-IC) 2021 Virtual Annual Conference.

Kim, Y. H., Park, S. & Min, Y. (2021, February 25-27). When you learn, unlearn, and relearn the concepts of race and racism: Untangling experiences of international students in the U.S. and Korea [Online Roundtable Presentation]. 2021 Winter Roundtable at Teacher’s College, Columbia University, New York, NY.

 

□ 연구관심분야

심리상담, 진로상담, 다문화상담